راهنمای سیم کارت اعتباری

راهنمای سیم کارت اعتباری

mci-pages-sharing
اطلاعیه مهم:

"تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنـی در هر استان بصورت مجزا صورت می‌پذیرد لیکن به موجب ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک، شرکت ارتباطات سیار ایران از فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت نام شده به ازای هر مشترک معذور می‌باشد. خواهشمند است توجه لازم در این خصوص بعمل آید"

نحوه ارائه خدمات :

شرکت همراه اول در راستای تکریم ارباب رجوع نسبت به ارائه خدمات بهینه و توسعه سرویس‌دهی به مشترکین به روش‌های ذیل اقدام می نماید:

  • حضوری :
    • دفاتر خدمات ارتباطی

      مشترکین تلفن همراه اعتباری در خصوص دریافت خدمات ذیل می توانند به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه نمایند.

      • ثبت نام سیم کارت
      • تغییر مالکیت (تغییر نام)
      • اعلام مفقودی و دریافت سیم کارت جدید
      • تغییر آدرس
      • قطع و وصل سرویس ویژه
      • بررسی شارژینگ مشترکین اعتباری
      • خروج از لیست سیاه
      • فعالسازی سیم کارت‌های ثبت نامی
    • مراکز تلفن ثابت (تهران، البرز) و ادارات مشترکین (سایر استان‌ها)

      مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند با مراجعه به مراکز تلفن ثابت (تهران، البرز) و ادارات مشترکین (سایر استان‌ها) خدمات ذیل را دریافت نمایند.

      • تعویض سیم کارت تلفن همراه کلیه استان‌ها
      • بررسی مشکلات سرویس ویژه
      • ارائه کدهای PUK,PIN
      • کشف مزاحمت تلفنی
      • بررسی شارژینگ مشترکین اعتباری
      • بررسی وتعویض کارت شارژ مخدوش
      • خروج از لیست سیاه
  • غیرحضوری :
    • سامانه اطلاع رسانی همراه اول (9990) و تلفن گویا (444)

      مشترکین جهت دسترسی به راهنمای استفاده از خدمات تلفن‌های اعتباری با تماس با مرکز 9990 می توانند به دریافت خدماتی مانند: خدمات سیم کارت اعتباری، راهنمای مشترکین، نحوه ثبت نام، نحوه نقل و انتقال، نحوه اطلاع ازمیزان اعتبار، خروج از لیست سیاه، سرویس‌های ویژه و توضیحات لازم، مسائل حقوقی اقدام نمایند.

      مشترکین می توانند از طریق سیم کارت اعتباری باشماره 444 تماس برقرار نموده و براساس راهنمای صوتی سرویس خدمات مورد نیاز خود مانند: افزایش موجودی، اعلام موجودی، تغییر رمز عبور، اعلام مفقودی، تغییر زبان تلفن گویا و تعویض سرویس بسته را دریافت نمایند.

تعریف سیم کارت اعتباری

سیم کارت‌های اعتباری به آن دسته از سیم کارت‌هایی اطلاق می شود که میزان مکالمات قابل انجام تماس اعم از (داخل کشور، خارج از کشور) با آن سیم کارت، بستگی به اعتبار خریداری شده (از طریق خرید کارت شارژ و یا روش های اعلامی) توسط مشترک دارد بنابراین مشترک متناسب با نیاز ابتدا کارت شارژ مورد نظر خود را خریداری نموده و پس از شارژ سیم کارت از تلفن همراه خود استفاده می نماید. لیکن تعداد ثبت نام برای هر متقاضی نامحدود و واگذاری به روز و بر اساس ظرفیت شبکه و امکانات فنـی در هر استان بصورت مجزا صورت می‌پذیرد لیکن به موجب ابلاغیه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر رعایت سقف مجاز واگذاری به مشترکین حقیقی تا حداکثر 10 سیم کارت فعال برای هر مشترک، شرکت ارتباطات سیار ایران از فعال نمودن بیش از 10 سیم کارت ثبت نام شده به ازای هر مشترک معذور می‌باشد. خواهشمند است توجه لازم در این خصوص بعمل آید.

انواع وضعیت سیم کارت اعتباری
  • وضعیت فعال:

    مشترک از زمانی که سیم کارت خود را خریداری و فعال نماید در این وضعیت قرار می‌گیرد و باقی ماندن در این وضعیت برای کلیه مشترکین اعتباری بر مبنای تراکنش خواهد بود. به این ترتیب در صورت وجود هرگونه تراکنش ورودی (مکالمه و پیامک بجز پیامکهای انبوه) و تراکنش خروجی شامل اعمال شارژ، مکالمه، پیامک همچنین اینترنت و... شماره مشترک فعال بوده و در وضعیت فعال باقی خواهد ماند.

    اگر مشترک هیچگونه تراکنش وروردی و خروجی نداشته باشد، به میزان اعتبار ریالی مشترک مراجعه می‌شود. (بر اساس مصوبه شماره یک کمیسیون تنظیم مقررات با موضوع دستورالعمل مدیریت سیم کارت‌های اعتباری)

    • الف) اگر اعتبار ریالی مشترک بیشتر یا مساوی 9,980 ریال باشد، مبلغ 9,980 ریال از اعتبار مشترک کسر گردیده و مشترک فعال خواهد ماند. اطلاع رسانی نیز در این خصوص از طریق پیامک به مشترک صورت خواهد پذیرفت.
    • ب) اگر اعتبار ریالی مشترک کمتر از 9,980 ریال باشد، مشترک به مرحله قطع یکطرفه وارد می‌شود. اطلاع رسانی نیز در این خصوص از طریق پیامک به مشترک صورت خواهد پذیرفت.
  • وضعیت قطع یکطرفه:

    در صورتیکه مشترک هیچگونه تراکنش ورودی یا خروجی نداشته باشد و مانده شارژ وی نیز کمتر از 9,980 ریال باشد، به این مرحله وارد می‌شود. برای ورود به این مرحله اطلاع رسانی از طریق پیامک به مشترک انجام می‌شود. در هر زمان از این مرحله اگر مشترک اقدام به شارژ نماید، خط مشترک فعال خواهد شد.

  • وضعیت قطع دوطرفه:

    پس از طی مرحله قطع یکطرفه و درصورتیکه در آن بازه، اعمال شارژ نشود، وضعیت شماره مشترک به قطع دوطرفه تغییر خواهد یافت. در این مرحله شماره مشترک قطع دو طرفه می‌گردد و هر لحظه این شماره می‌تواند برای سلب امتیاز کاندید شود و در صورت انتخاب برای سلب امتیاز اطلاع رسانی در این خصوص به مشترک صورت می‌پذیرد. این آخرین مرحله برای نگهداشت خط توسط خود مشترک است که با اعمال شارژ مشترک می‌تواند خط خود را در وضعیت فعال حفظ نماید (درگاه‌های شارژ برای مشترک باز است).

    نکته مهم : در صورت عدم تمایل به حفظ شماره، مشترک می‌بایست حتما اطلاعات عضویت خود با آن شماره را در شبکه‌های اجتماعی حذف نماید. مسئولیت هر گونه عواقب حاصل از عدم حذف اطلاعات بر عهده مشترک خواهد بود.

  • وضعیت سلب امتیاز:

    در این وضعیت ، شماره سلب امتیاز شده سپس آزاد می‌گردد و امکان برگشت شماره وجود نخواهد داشت. قبل از سلب امتیاز، اطلاع رسانی به خط مشمول و سایر خطوط وی در همراه اول (در صورت وجود) انجام خواهد پذیرفت.

نحوه استفاده

با اولین تماس یا ارسال پیام کوتاه سیم کارت فعال شده و هزینه‌ها بر اساس تعرفه مصوب برای مشترک اعمال می‌گردد.

پوشش شبکه

مشترکین می توانند از سیم کارت‌های اعتباری در کشورهای طرف قرارداد استفاده نمایند.