طراحی و توسعه سرویس تبلیغات پیامکی هدفمند
mci-pages-sharing
طراحی و توسعه سرویس تبلیغات پیامکی هدفمند
  • دسته اصلی: نرم افزار و زیرساخت
  • وضعیت پروژه: امکان‌سنجی و تحلیل مساله
مجری

معاونت متولی: راهکارهای دیجیتال و هوشمندسازی
مدت زمان اجرا: 6 ماه

معرفی

سرویس پیامک تبلیغاتی هدفمند در کنار سایر روش‌های موجود ارسال پیامک‌های تبلیغاتی (Bulk) قرار گرفته و امکان انتخاب مشترکین هدف را بر اساس رفتار مشترکین در بازدید از صفحات WEB فراهم می‌نماید. متقاضی ارسال پیامک تبلیغاتی با استفاده از این سرویس می‌تواند با اعمال شرایط مد نظر خود بخشی از مشترکین را به عنوان جامعه هدف برای دریافت پیامک تبلیغاتی انتخاب نماید. در حال حاضر تبلیغ‌کنندگانی که از تبلیغات پیامکی برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند تنها با دسته‌بندی‌های سن، جنسیت، پیش شماره و کد پستی می‌توانند گیرندگان تبلیغ را محدود نمایند. لیکن در خصوص تعداد زیادی از کسب‌وکارها این دسته‌بندی‌ها هیچ‌گونه کمکی جهت بالا بردن درصد اثر بخشی تبلیغ انجام شده نمی‌نماید (مثال: کسانی که به دنبال خرید هواساز خانگی هستند را با دسته‌بندی‌های سنی و جنسیتی و موقعیت جغرافیایی و ... نمی‌توان تفکیک کرد لیکن بر اساس بازدید مشترکان از بعضی وب سایت‌ها می‌توان فهمید که این مشترکین احتمال زیاد مشکل هوای آلوده دارند و به دنبال خرید هواساز هستند).

با بهره‌گیری از داده‌های رفتاری مشترکین در بررسی وب‌سایت‌ها، می‌توان بر اساس درخواست صاحبان کسب‌وکار متقاضی تبلیغ پیامکی هدفمند، مجموعه‌ای از مشترکین را که به ‌احتمال ‌زیاد با دریافت تبلیغات پیامکی می‌توانند به یک خریدار تبدیل شوند را شناسایی کرد. همه تبلیغ‌کنندگان (شامل تولیدکنندگان، ارائه‌دهندگان خدمات، تمامی کسب‌وکارها و ...) مشتری بالقوه این محصول هستند.

هدف
  • طراحی و پیاده‌سازی سرویس تبلیغات هدفمند پیامکی به منظور ارسال پیامک‌های تبلیغاتی متناسب با نیازها و علاقمندی‌های مشترکین
  • تعیین نیازها و علاقمندی مشترکین بر اساس رفتار آن‌ها در بازدید از صفحات وب
ضرورت
  • برای تعداد زیادی از کسب‌وکارها که تمایل به تبلیغ دارند دسته‌بندی‌های کنونی ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و... ‌اثربخش نبوده و مناسب فعالیت و خدمات آن‌ها نمی‌باشد. در اکثر مواقع به دلیل بازدهی بسیار کم این نوع تبلیغات، صاحبان کسب‌وکارها به سمت انواع دیگر تبلیغات (مثلاً تبلیغات تلویزیونی) سوق پیدا می‌کنند. با راه‌اندازی سرویس تبلیغات پیامکی هدفمند می‌توان بخشی از کسب‌وکارهایی که به‌دلیل اثر بخش نبودن سرویس تبلیغات پیامکی فعلی به سایر روش‌های تبلیغاتی گرایش پیدا کرده‌اند را به جمع مشتریان همراه اول اضافه نمود.
  • این سرویس نوعی امکان‌سنجی برای ورود اپراتور به حوزه وسیع درآمدزایی از تحلیل داده به شمار می‌آید.
دستاوردهای قابل انتظار
  • تبلیغات هدفمند پیامکی جهت بالا بردن رضایت مشتریان (ارسال کنندگان پیامک تبلیغاتی)
  • تبلیغات هدفمند پیامکی جهت بالا بردن رضایت مشترکین (دریافت کنندگان پیامک تبلیغاتی)
  • افزایش اثر بخشی تبلیغات پیامکی و بالا بردن درآمد سازمان در حوزه Bulk SMS
حوزه‌های قابل بهره‌برداری

بهره‌برداری از این پروژه، در حوزه‌های ذیل قابل بیان است:

  • اداره کل فروش سازمانی
  • اداره کل ارتباطات

شرکت ارتباطات سیار ایران