تامین کیفیت سرویس
mci-pages-sharing
تامین کیفیت سرویس

عنوان: پژوهش، بررسی چالش‌ها و ارائه راهکار تامین کیفیت سرویس بصورت انتها-به-انتها در شبکه اپراتوری موبایل نسل چهارم

  • وضعیت پروژه: خاتمه یافته
هدف اصلی:

بررسی علل و عوامل موثر در عدم امکان پذیری تضمین کیفیت سرویس در شبکه اپراتور و ارائه راه حل‌های عملی برای رفع این چالش‌ها در جهت تامین کیفیت سرویس بصورت انتها – به – انتها

اهداف فرعی:
  • ارائه راه حل‌هایی در نحوه ایجاد انعطاف‌پذیری و مقیاس‌پذیری در مسیر گذار به سمت شبکه‌های نرم افزار - محور
  • فراهم آوردن بستر لازم به‌منظور پیاده‌سازی یک پلتفرم یکپارچه ارتقای کیفیت سرویس با رویکرد سرویس/ کاربر – محور در قالب پروژه‌های بعدی
توصیف پروژه:

در شبکه‌های موبایل که بطور معمول پهنای باند شبکه توسط شبکه دسترسی محدود می‌شود، لازم است که از استفاده موثر از منابع شبکه رادیویی و شبکه انتقال اطمینان حاصل شود. این مسئله به ویژه از این منظر حایز اهمیت است که شبکه می‌بایست بصورت معمول سرویس‌های متفاوتی را برای کاربران مختلف بطور همزمان فرآهم آورد که هر یک از این سرویس‌ها نیازمندی‌های متفاوتی از حیث کیفیت سرویس دارند.

تامین کیفیت سرویس در شبکه موبایل با مدیریت پارامترهای کیفیت سرویسِ حامل‌های داده تخصیصی به هر کاربر/ سرویس این امکان را برای اپراتور شبکه موبایل فراهم می‌آورد تا بصورت انتها-به-انتهای کیفیت سرویس را برای کاربری‌های مختلف ارتقا داده و از این طریق بدون دخل و تصرف در پیکربندی شبکه، کیفیت سرویس متناسب با نیازمندی های یک سرویس خاص را از حیث پهنای باند و تاخیر برآورده نماید.

بدین ترتیب در جهت پاسخگویی بهتر به نیازمندی‌های سرویس/کاربر از طریق تخصیص حامل‌های اختصاصی به جریان داده سرویس‌ها، می‌توان بستر مورد نیاز برای پیاده‌سازی تکنیک برش‌دهی شبکه در سطح جریان داده را با تکیه بر قابلیت‌های شبکه LTE و در مسیر گذار به سمت شبکه 5G فراهم آورد.

‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬