نحوه استفاده از کارت شارژ

نحوه استفاده از کارت شارژ

mci-pages-sharing
افزایش اعتبار و نحوه استفاده از شارژ:

افزایش اعتبار : افزایش اعتبار به دو روش حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد:

حضوری:
غیر حضوری:
  • Top Up (شارژ خودكار): از طریق مراجعه به پرتال همراه اول و عاملین مجاز انجام می‌گردد بدین صورت که مشترک پس از ورود به بخش سایت فروش شارژ پرتال همراه اول ، مبلغ مورد نیاز خود را برای شارژ انتخاب نموده و پس از پرداخت مبلغ شارژ بصورت اینترنتی (با استفاده از کارت عضو شتاب)، سیم کارت اعتباری به صورت مستقیم و بدون نیاز به مشاهده و وارد نمودن رمز شارژ در گوشی ، شارژ خواهد شد.
    نکته : مشترکین تلفن همراه اعتباری که از طریق پرتال همراه اول اقدام به افزایش اعتبار اقدام نمایند, میتوانند از 5% تخفیف ویژه این پرتال استفاده نمایند.
  • از طریق مراجعه به عاملین مجاز فروش شارژ
  • IVR (تماس با مرکز پاسخگویی به شماره 9990)
استفاده از سیستم پاسخگوی خودکار (IVR)

مشترکین می توانند ازطریق سیم کارت اعتباری با شماره 444 تماس و از باقیمانده اعتبار تلفن همراه خود اطلاع یابند.

با استفاده از رمز شارژ دریافتی ، دستور زیر را در گوشی وارد نمائید :

  • Send یا Ok یا دكمه سبز # شماره رمز شارژ # *140*
  • با اجرای دستور فوق سیم کارت به میزان اعتبار خریداری شده شارژ خواهد شد.
مدت اعتبار شارژ :
انواع شارژ (ریالی) مبلغ شارژ (ریال) مالیات ارزش افزوده مهلت اعتبار (ماه)
1,000,000 917,431 82,569 3
500,000 458,716 41,284 3
200,000 183,486 16,514 3
100,000 91,743 8,257 3
50,000 45,872 4,128 3
20,000 18,394 1,651 3
10,000 9,174 826 3
موارد عدم انجام شارژ
  • لیست سیاه : در زمان فعالسازی رمز شارژ الکترونیکی، درصورت تکرار بیش از 4 بار خطا در ورود رمز، سیم کارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود.
  • خط استفاده نشده : وضعیت سیم کارت در زمان تحویل
  • قطع تقاضای مشترک : درصورتیکه مالک تلفن همراه با مراجعه به ادارات مشترکین 8 گانه (در تهران) و ادارات مشترکین (سایراستان‌ها) برای مدت معین (حداکثر 3 ماه) نسبت به قطع تقاضای مشترک اقدام نموده باشد.
  • مفقودی توسط تلفن گویا (444) : درصورتیکه اعلام مفقودی توسط مشترک تلفن همراه از طریق سامانه 444 (تلفن گویا) صورت پذیرفته باشد. (جهت کسب اطلاعات بیشتر به خدمات سیم کارت اعتباری (اعلام مفقودی سیم کارت) مراجعه نمائید.)
  • سلب امتیاز: درصورت عدم افزایش اعتبار در وضعیت غیرفعال (طی 12 ماه) شماره و حق الامتیاز سلب می گردد وامکان افزایش شارژ میسر نمی باشد.
خروج از لیست سیاه
  • حضوری : مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی و مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (در سایر استانها)
  • غیرحضوری : جهت دسترسی به راهنمای استفاده از خدمات تلفن‌های همراه اعتباری می توان با تماس با مرکز 9990 ازاین سرویس استفاده نمود و سیستم بصورت اتوماتیک حداکثر ظرف 24 ساعت نسبت به حذف شماره تلفن همراه اعتباری از لیست سیاه (Black list) اقدام می نماید.
در زمان خرید شارژ الكترونیكی به نكات زیر توجه فرمایید:
  • رمز شارژ الكترونیكی را از پایانه‌های فروش متعلق به نمایندگی های معتبر تهیه نمایید.
  • از خرید هرگونه رسید یا برگه از پیش چاپ شده خودداری نمایید.
  • تنها فرد مجاز به رویت اطلاعات مندرج بر روی برگه رمزدارای پوشش ، شما هستید. رسید حاوی رمز شارژ خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و برای میسر نمودن پیگیری‌های احتمالی بعدی، برای خرید ازطریق کارت عضو شتاب متعلق به خود استفاده نمایید.
  • در هنگام فعالسازی رمز شارژ الكترونیكی خود دقت نمایید ، زیرا در صورت تكرار بیش از 4 بار خطا در ورود رمز، سیم كارت شما قفل شده و وارد لیست سیاه می شود. در این صورت برای برقراری مجدد ارتباط،‌ به دفاتر خدمات ارتباطی، مراکز تلفن ثابت (در تهران) و ادارات مشترکین (سایراستان‌ها) مراجعه و یا با مركز اطلاع رسانی تماس حاصل نمایید.
  • جهت هرگونه پیگیری بعدی،‌ رسید عابر بانک و یا دستگاه pos صادر شده را تا پایان زمان استفاده نزد خود نگه دارید.
  • در صورت بروز مشكل، از فروشنده راهنمایی بخواهید و یا با مركز پشتیبانی شركت توزیع كننده تماس بگیرید. چنانچه موفق به برقراری ارتباط نشدید برای پیگیری با سامانه ارتباط مردمی همراه اول (9990) تماس حاصل نمایید.
  • جهت سهولت و امنیت بیشتر پیشنهاد می گردد ازشارژهای الکترونیکی استفاده نمائید.
  • در صورت خرید رمز از نشانی اینترنتی همراه اول مشكلات خود را با پست الكترونیكی charge@mci.ir در میان بگذارید.
mci-embed-content-video
تعداد بازدید: 7705 بازدید تاریخ به روز رسانی: 19 اسفند 1395 عنوان دسته بندی: محصولات و خدمات