سرويسهای ويژه دائمی ها
mci-pages-sharing

سرویس های ویژه دائمی ها

 

درحال حاضر سرویس های ویژه ارائه شده برای سیمکارت های دائمی عبارتند از:
انتظارمکالمه ، نمایشگر ، انتقال مکالمه ، پیام کوتاه (SMS)، پیام صوتی، محدودیت مکالمه ، دیتا و فاکس ، مکالمه گروهی

انتظارمکالمه :

با فعالسازی این سرویس ، مشترکین تلفن همراه می توانند در زمان مکالمه ، اگرتماس جدیدی با وی برقرارشد با درانتظار گذاشتن یکی ازتماس ها ، پس از فشردن کلید برقراری ارتباط (دکمه سبزرنگ) با دیگری مکالمه نمایند.

این سرویس برای تمامی مشترکین بصورت رایگان فعال بوده و استفاده ازآن صرفاً نیازمند تنظیمات گوشی می باشد.

کد میانبر جهت فعالسازی :
*43#Send
کد میانبرجهت غیرفعالسازی:
#۴۳*۱۱#Send
کد میانبرجهت بررسی :

# ۴۳ # *Send
(Sony Ericsson)Setting Calls Manage calls Call waiting
(SAMSUNG)Application Setting Call voice calls Call wating Activate

نمایشگر:

بافعال بودن این سرویس رویت شماره تلفن تماس گیرنده امکانپذیر می شود. این سرویس برای تمامی مشترکین بصورت رایگان فعال است.

کد میانبر جهت فعالسازی :
# ۳۰ # *Send
 
انتقال مکالمه :
چگونه سرویس انتقال تماس (call divert) به تلفن ثابت را فعال کنیم؟
 

در زندگی روزمره زمانهایی هست که نمی توانید به تماس هایتان پاسخ دهید. فرض کنید در جلسۀ مهمی هستید و باید بر روی دستور جلسه تمرکز کنید و یا شارژ گوشی تان در حال اتمام است و به زودی خاموش می شود و منتظر تماس های مهمی هستید ویا چندین سیم کارت همراه اول دارید و برایتان مقدور نیست همه آنها را داخل گوشی قرار داده و استفاده نمایید.
این موقعیت ها برای همۀ ما پیش می آید، چه باید کرد؟ یک پیشنهاد کاربردی استفاده از سرویس انتقال تماس به یک تلفن ثابت است.
برای فعالسازی این سرویس، باید در قسمت تنظیمات تلفن همراهتان، انتقال تماس (call divert) و گزینه انتقال تماس دائم (always divert) را انتخاب کنید. البته ممکن است این گزینه در تلفن همراه شما کمی متفاوت باشد مثلاً در بعضی از گوشی ها از عنوان ارسال تماس (call forward) و ارسال دائم (always forward) استفاده می شود. اما به هرحال به دنبال گزینه ای باشید که تمام تماسهای دریافتی تان را منتقل کند. سپس یک شماره ثابت وارد کنید. اکنون تمام تماس ها به خط ثابت مورد نظر منتقل می شود. اما در صورتی که خواستید این سرویس را غیر فعال کنید به دنبال گزینۀ لغو (cancel) و یا غیر فعالسازی (disable) بگردید.روش دیگری نیز وجود دارد و آن استفاده از کدهای دستوری میانبر (USSD) است. استفاده از این کدها بسیار ساده و سریع است. به منظور استفاده از این روش کافی است همان گونه که شماره گیری می کنید نشانه و اعداد *21* را فشار داده و بلافاصله یک شماره ثابت وارد کنید. سپس کلید # و نهایتأ کلید شماره گیری (همان کلید سبز) را فشار دهید: call#(شماره ثابت)*۲۱*

 

البته فراموش نکنید که شماره ثابت را به همراه کد شهر وارد کنید. مثلا در تهران کد 021 را در ابتدای شماره قرار دهید . در صورت عدم نیاز به سرویس و برای غیرفعالسازی نیز #21# را شماره گیری کنید.
با سرویس انتقال تماس به تلفن ثابت هیچ تماسی را از دست نمی دهید، حتی در موقعیت های اضطراری و فراموش نکنید که این سرویس رایگان است.

پیام کوتاه (SMS):

با فعال بودن این سرویس امکان ارسال و دریافت پیام کوتاه برای مشترک تلفن همراه وجود خواهد داشت. سرویس مذکور برای کلیه مشترکین بصورت رایگان فعال بوده و استفاده از آن با اعمال تنظیمات بر روی گوشی ( Message Setting Text message service center +9891100500 ) امکانپذیر می باشد.

توجه: مشترکین تلفن همراه که تمایل به دریافت پیام کوتاه تبلیغاتی ندارند می توانند با سامانه اطلاع رسانی 9990 تماس حاصل فرمایند.

قطع سرویس :

مشترکین می توانند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی نسبت به تکمیل فرم مربوطه وارائه مدارک لازم (اصل وتصویرکارت ملی ، آخرین قبض پرداختی) اقدام نماید.

پیام صوتی( VMS)

با فعالسازی این سرویس مشترکین سیم کارت دایمی می توانند مکالمات خود را در حالات زیر به صندوق صوتی منتقل نمایند. همچنین امکان تعویض پیام خوش آمد گویی ، ارسال پیام صوتی برای فرد مشخص ، دسترسی به صندوق صوتی از طریق تلفن همراه دیگر از مزیت های این سرویس است.

  • فعالسازی سرویس

    مشترکین سیم کارت دائمی به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی ، آخرین فبض پرداختی) اقدام نمایند ، پس از فعالسازی سرویس مشترکین می توانند با انجام تنظیمات (مطابق جدول) برروی گوشی از این سرویس استفاده نمایند. دریافت پیام صوتی از مخاطب برای دارنده سرویس هزینه ای در بر نداشته لیکن شنیدن پیام دارای هزینه معادل هزینه تماس شهری خواهد بود.

  • طریقه استفاده از سرویس
    اعمال تنظیمات

    مشترکین پس از فعالسازی سرویس ، باید وارد منوی تنظیمات گوشی ، انتقال تماس ها شده و یک یا چند حالت زیر را انتخاب و شماره 09912 را وارد نمایند.

    متن فارسی متن انگلیسی
    درهمه حالات All call
    درحالت اشغال When Busy
    زمانیکه در دسترس نباشد When not reachable
    زمانیکه پاسخگو نباشد When no Answer
    زمانیکه گوشی مشترک خاموش باشد When power off

    انتقال همه تماس ها به صندوق صوتی کد میانبر برای فعالسازی انتقال تمام تماس ها **۲۱*۰۹۹۱۲#ok کد میانبر برای غیرفعالسازی انتقال تمام تماس ها ##۲۱#ok کد میانبر برای بررسی وضعیت *#۲۱#ok

    انتقال تماس ها در زمان اشغال بودن به صندوق صوتی کد میانبر برای فعالسازی انتقال تماس ها در زمان اشغال بودن **۶۷*۰۹۹۱۲#ok کد میانبر برای غیرفعالسازی انتقال تماس در زمان اشغال بودن **۶۷*۰۹۹۱۲#ok کد میانبر برای بررسی وضعیت *#۶۷#ok

    انتقال تماس ها در زمان در دسترس نبودن یا خاموش بودن گوشی به صندوق صوتی کد میانبر برای فعالسازی انتقال تماس ها در زمان در دسترس نبودن یا خاموش بودن **۶۲*۰۹۹۱۲#ok کد میانبر برای غیرفعالسازی انتقال تماس در زمان در دسترس نبودن یا خاموش بودن ##۶۲#ok کد میانبر برای بررسی وضعیت *#۶۲#ok

    انتقال تماس ها در زمانیکه مشترک پاسخگو نمی باشد به صندوق صوتی کد میانبر برای فعالسازی انتقال تماس ها در زمان عدم پاسخ به صندوق صوتی **۶۱*۰۹۹۱۲#ok کد میانبر برای غیرفعالسازی انتقال تماس ها در زمان عدم پاسخ به صندوق صوتی ##۶۱#ok کد میانبر برای بررسی وضعیت *#۶۱#ok

    فعالسازی سرویس انتقال برای تمام مکالمات :

    (Sony Ericsson):Setting calls divert calls Voicecalls انتخاب حالت Activate ۰۹۹۱۲ ok

    (Samsung):Setting Application Setting call Voice calls Call diverting انتخاب حالت Activate ۰۹۹۱۲ ok

    (Nokia): setting Phone selt Phone Call divert انتخاب حالت Active ۰۹۹۱۲ ok

    مشترکین درصورت تماس برای اولین بار با شماره 09912 می توانند نسبت به تنظیمات زیر اقدام نمایند.

    - فعالسازی و غیرفعالسازی کلمه عبور
    - تعویض پیام خوش آمد گویی
    - انتخاب زبان

    مشترکین می توانند پس از دریافت پیام کوتاه مبنی بر انتقال تماس دریافتی به صندوق صوتی از تلفن همراه خود با شماره 09912 و یا از طریق تلفن همراه دیگر در صورت تماس با شماره 09913 (وارد نمودن کلمه عبور)، پیام صوتی خود را بشنوند.
    مشترکین می توانند پیام صوتی، از تلفن همراه خود (تماس با شماره 09912) و تلفن همراه دیگر (تماس با شماره 09913 و وارد نمودن کلمه عبور) ارسال نمایند.
 

نکته :

  • درصورتیکه مشترک نسبت به فعالسازی رمز عبور اقدام نموده باشد در هنگام تماس با ۰۹۹۱۲ باید برای شنیدن و ارسال پیام صوتی رمز عبور را وارد نمایند.
  • مشترکین درصورت تماس از تلفن همراه دیگری (*******۰۹۱) با شماره ۰۹۹۱۳ پس از وارد نمودن کلمه عبور امکان دسترسی به صندوق صوتی و شنیدن پیام صوتی دریافتی و ارسال پیام را خواهند داشت.
 
محدودیت مکالمه :

بافعالسازی این سرویس مشترک تلفن همراه دائمی می تواند در حالات مختلف محدودیت هایی را (جدول ذیل) بر روی سیم کارت خوداعمال نماید.

  • فعالسازی سرویس محدودیت مکالمه :

    مشترک به دفاترخدمات ارتباطی مراجعه ونسبت به تکمیل فرم مربوطه و ارائه مدارک لازم (اصل وتصویر کارت ملی) واعمال تنظیمات برروی گوشی اقدام نماید.

    متن فارسی متن انگلیسی
    تمام تماس های خروجی را مسدود نماید Allouting
    تماس های خروجی بین المللی را مسدود می نماید International outgoing
    تمامی تماس های خروجی را در صورتیکه مشترک خارج باشد مسدود می نماید Internatinal out going when roaming
    تمامی تماس های ورودی را مسدود می نماید All in coming
    تمامی تماس های ورودی را در صورتیکه مشترک خارج باشد مسدود می نماید In coming when roming
    درصورتیکه مشترک خارج از کشور باشد تمامی تماس های ورودی بجز تماس هایی که از داخل کشور برقرار می گردد را مسدود می نماید Incoming except home

    فعالسازی سرویس محدودیت درهمه حالات :

    (Sony Ericsson): Setting ManageCalls Restrict calls نتخاب حالت Activate password ok

    (Samsung): Setting Application Setting Call Voice Calls Call barring انتخاب حالت Activate password ok

  • قطع سرویس :

    حضوری: مشترکین می توانند با مراجعه به دفاترخدمات ارتباطی و تکمیل فرم مربوطه وارائه مدارک (اصل وتصویرکارت ملی وآخرین قبض پرداختی) اقدام نمایند و سیستم یک شماره به سرویس دیتا اختصاص می دهد.
    غیرحضوری: مشترکین درصورتیکه خدمات غیرحضوری (E-Care) تلفن همراه خود را فعال نموده اند می توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به فعالسازی سرویس دیتا اقدام نمایند.

سرویس دیتا :

با فعالسازی سرویس دیتا، امکان اتصال به شبکه اینترنت ازطریق تلفن همراه و ارسال و دریافت فایل برای مشترکین در زمان حرکت و مکانهایی که برقراری ارتباط دیتا بوسیله خط تلفن ثابت و یا سرویس اینترنت همراه میسر نمی باشد ، امکانپذیر می گردد.
سرعت ارسال ودریافت اطلاعات حدودا 6.9 kb/s می باشد.

  • فعالسازی سرویس دیتا :

    حضوری: مشترکین می توانند با مراجعه به دفاترخدمات ارتباطی و تکمیل فرم مربوطه وارائه مدارک (اصل وتصویرکارت ملی وآخرین قبض پرداختی) اقدام نمایند و سیستم یک شماره به سرویس دیتا اختصاص می دهد.
    غیرحضوری: مشترکین درصورتیکه خدمات غیرحضوری (E-Care) تلفن همراه خود را فعال نموده اند می توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به فعالسازی سرویس دیتا اقدام نمایند.

    پس ازفعالسازی سرویس دیتا، درصورتی که گوشی مشترک ، این سرویس را پشتیبانی نماید ، ایشان می توانند به یکی از 2 روش زیر به اینترنت متصل شوند.

    • مشترکینی که گوشی تلفن همراهشان دارای سیستم عامل ، با قابلیت تعریف dialup connection می باشد ، می توانند با تعریف یک اتصال dialup connectionدرگوشی خود ،مستقیما" به اینترنت متصل شوند.
    • گوشی تلفن همراه بعنوان یک مودم عمل نموده و ازطریق کابل رابط به رایانه شخصی متصل گردیده و در رایانه یک اتصال Dial up connection تعریف می گردد ، وبه این روش ، رایانه شخصی به اینترنت متصل می گردد.

    توجه :
    جهت فعال نمودن dial up connection، مشترک باید کارت اینترنت تهیه نماید وازروی کارت ،اطلاعات مربوط به user name ،password وشماره تماس ISP مربوطه را وارد نمایید.
    جهت ارسال فایل به مشترکینی که سرویس دیتای آنها فعال است ، می توان ازبرنامه Hyperterminal ویا برنامه های مشابه ، برای ارتباط باید ازشماره دیتای اختصاص یافته به مشترک استفاده کرد.

    درخصوص بررسی فعال بودن سرویس :
    "درصورت تماس با شماره دیتای اختصاص یافته روی صفحه نمایشگر پیام "Data call" را مشاهده می نمایید."

  • قطع سرویس :

    حضوری: مشترکین می توانند، به دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل و مدارک لازم (اصل وتصویرکارت ملی) را ارائه نمایند.
    غیرحضوری: مشترکین درصورتیکه خدمات غیرحضوری (E-Care) تلفن همراه خود رافعال نموده اند می توانند با مراجعه به سایت همراه نسبت به قطع سرویس دیتا اقدام نمایند.

سرویس فکس :

با فعالسازی این سرویس امکان ارسال ودریافت فکس ازطریق تلفن همراه برای مشترکین مهیا می گردد.

فعالسازی سرویس :

حضوری: مالک یا وکیل قانونی می توانند به یکی ازدفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل ومدارک لازم (اصل و تصویر کارت ملی وآخرین قبض پرداختی ،اصل وکالتنامه درصورت مراجعه وکیل قانونی) را ارائه نمایند .
غیرحضوری: مشترکین درصورتیکه خدمات غیرحضوری تلفن همراه خود را فعال نموده اند می توانند با مراجعه به سایت همراه اول نسبت به فعالسازی سرویس فکس اقدام نمایند. سپس سیستم یک شماره به فکس اختصاص می دهد.

پس ازفعالسازی سرویس فکس ، درصورتی که گوشی مشترک ، این سرویس را پشتیبانی نماید،ایشان می توانند به یکی از 2 روش زیر ازسرویس فکس استقاده نمایند.
مشترکینی که گوشی تلفن همراهشان دارای منوی فکس است می توانند مستقیما" فکس را ارسال یا دریافت نمایند و درصورت لزوم ازطریق اتصال گوشی به چاپگر ، متن را روی صفحه چاپ کنند.
با قراردادن سیم کارت در رایانه شخصی ،(بانصب برنامه GSM Modem در رایانه شخصی) فکس را ارسال و دریافت نمایند.

توجه :
جهت ارسال فکس به مشترکینی که سرویس فکس آنها فعال گردیده ، ازشماره فکس اختصاص یافته به مشترک استفاده گردد.
جهت بررسی فعال بودن سرویس ، مدرصورت تماس با شماره فکس اختصاص یافته ، روی صفحه نمایشگر پیام " Fax call" را مشاهده می نمایید.

سرویس شماره گیری ثابت(Fixed Dialling) :

بافعالسازی این سرویس مشترکین می توانند ،امکان شماره گیری با سیم کارت خود را صرفا به تعداد مشخص و معین (این تعداد با توجه به گوشی تلفن همراه بین ۱۵ الی ۲۵ شماره متغیر می باشد) محدود نمایند. این سرویس برای تمامی مشترکین فعال بوده و فقط نیازبه اعمال تنظیمات درگوشی دارد.

( Nokia) Setting cost setting Fixed dialling on یا Number ok

(Sumsung) Setting Security Fixed dialling mode on

مکالمه گروهی:

بافعالسازی این سرویس مشترکین تلفن همراه می توانند بصورت همزمان با چند نفر (حداکثر ۵ نفر) مکالمه نموده بصورتی که تمامی افراد حاضر در این تماس امکان صحبت نمودن و شنیدن صدای سایرافراد را داشته باشند.
سرویس شامل گروه های (۵+۱) نفراست که یک نفربه عنوان میزبان و۵ نفر نیز به عنوان افراد دعوت شده مکالمه گروهی می باشند.

  • فعالسازی سرویس :

    این سرویس برای تمامی مشترکین تلفن همراه دایمی واعتباری فعال می باشد.

  • قطع سرویس :

    مشترک یا وکیل قانونی با مراجعه به دفاترخدمات ارتباطی و تکمیل فرم وارائه مدارک لازم (اصل و تصویرکارت ملی ، ارائه وکالتنامه ها ، درصورت مراجعه وکیل) اقدام نماید.